Skip to main content

Organisatsiooni lisamine ja kasutajate õigused ATV-s

Organisatsiooni lisamine ATVsse

Organisatsiooni lisamine toimub kasutaja jaoks automaatselt läbi äriregistri andmete.

Kui ei tööta automaatne lisamine, siis lisab teabevärava haldur organisatsiooni läbi administreerimisliidese,  kasutades Äriregistri andmeid.

Andmete muutmine

Kui organisatsiooni nimetus muutub, siis toimub see samuti läbi äriregistri andmete või teenusehalduri. Organisatsiooni kasutaja ei saa ise organisatsiooni nime muuta. 

Organisatsiooni kustutamine

Organisatsiooni kustutamist saab algatada organisatsiooni manageri õigustega isik.

  • Organisatsiooni manager saab luua kustutamistaotluse: Seaded → “Kustuta asutus”. Avaneb aken "Kas oled kindel, et soovid asutuse kustutada" → nupp "Kustuta", võimalus kommenteerida taotlust. Sellega on kustutamistaotlus esitatud.

  • Lisaks taotlusele tuleks esitada abikeskusesse aadressil help@ria.ee digitaalselt allkirjastatud kinnitus, et tegu on ametliku sooviga. Kiri peab sisaldama infot kustutamissoovi kohta ning võimalusel asukoha, kuhu organisatsiooni alla lisatud andmestikud edasi liiguvad. 

  • Kui kustutamisavaldus on kirjaga kinnitatud, siis kustutab teabevärava haldur administeerimisliidesest organisatsiooni valikuga "Organization delete request". Delete requesti raames on võimalik kanda andmestikud üle teisele organisatsioonile. Kui organisatsioon ei soovi andmestikke üle kanda, antakse andmestikele "kustutatud" staatus ning nad on kasutajate jaoks peidetud. 

Organisatsiooni rollide õigused

Organisatsiooni esindaja

Kui organisatsioonil ei ole veel ühtegi kasutajat, siis on esimese asjana soovitatav luua vähemalt üks manager õigustega isik, kes saab edaspidi kinnitada teiste kasutajate õiguseid. 

Organisatsiooni liige järgib esimese manageri õigustes kasutaja loomiseks järgmisi samme:

  1. Logi sisse enda isikliku kontoga

  2. Ava seaded → lisa asutus → nupp "Lisa asutuse esindajaks". Lisa "Oman volikirja ja soovin selle üles laadida" lahtrisse esindusõigusliku isiku poolt digiallkirjastatud fail. Kiri peab sisaldama infot, kellele millised õiguseid lisatakse. 

  3. Kui digiallkirjastatud fail jäi lisamata, tuleb see saata e-kirjana aadressil help@ria.ee

Teabevärava haldur leiab ligipääsu avaldused avaandmed.eesti.ee/backoffice administreerimisliideses "organization access requests" alt. Taotluse vastu võtmisel ilmub aknasse fail (juhul kui taotleja pani faili kaasa) ning seejärel on võimalik kontrollida õiguste alust. Vastuvõtmisel valida kasutaja õigused:

  • user - saab ainult andmestikke lisada / muuta / kustutada;

  • manager - saab asutusesiseselt kõike teha.

Kui esimene manageri õigustega kasutaja on olemas, siis saab tema kinnitada kõik asutuse järgmised kasutajad (nii manageri kui muude õigustega), sisse logituna asutuse alt: Seaded→ Ligipääsu avaldused → konkreetse avalduse all nupp "Kiida heaks" või "Lükka tagasi". Vastuvõtmisel valida kasutaja õigused: user - saab ainult andmestikke lisada / muuta / kustutada või manager - saab asutusesiseselt kõike teha.

Organisatsiooni kasutaja

Organisatsiooni kasutajatele annab ATVs õigused (volitused) organisatsiooni manageri õigustes isik. Organisatsiooni kasutaja õiguste taotlemine ja andmine toimub järgmiselt:

  1. Logi sisse enda isikliku kontoga.

  2. Ava seaded → lisa asutus →  nupp "Lisa asutuse esindajaks". Esita taotlus.

  3. Juba olemasolevate manager õigustega isik kinnitab õiguse: Seaded → Ligipääasu avaldused → konkreetse avalduse all nupp "Kiida heaks" või "Lükka tagasi". Otsustamine õiguste andmise üle toimub asutusesiseselt vastavalt asutuses kokku lepitud põhimõtetele. 

  4. Vastuvõtmisel valida kasutaja õigused: user - saab ainult andmestikke luua / muuta / kustutada või manager - saab  asutusesiseselt kõike teha.

  5. Kasutaja õigused kehtivad kaks aastat, töötajate lahkumisel peab organisatsioon vajadusel ise õigusi haldama.

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.